Content marketing: 4 aandachtspunten

Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr

Digital Marketing Bureau Team Nijhuis - Sinds 1973

Steeds meer moderne bedrijven richten zich op  content marketing. Ze stellen een programma op van de verschillende vormen van content die ze produceren voor verschillende distributiekanalen. Content marketing is een breed begrip, waar veel zaken onder vallen. Begin je net met het ontwikkelen van een eigen strategie? Denk dan aan deze 4 aandachtspunten:

  • De klant is koning
  • Voorkom periodes van droogte
  • Maak verschillende soorten content
  • Kwaliteit zit in het team

Centraal in alle marketing staat de klant. Jij probeert klanten aan je te binden, dus is het belangrijk om alleen stukken te produceren waar de klant wat aan heeft. Bepaal welke rol de klant inneemt in jouw branche en naar wat hij of zij op zoek is. Dit kan enorm verschillen, neem daarom uitgebreid te tijd om dit te onderzoeken. Ben je niet goed op de hoogte van de motivaties van een klant? Neem dan een enquête af, of vraag binnen je doelgroep naar feedback. Een tweede aandachtspunt is de verdeling van producties over het hele jaar. Wanneer een bedrijf begint met content marketing is iedereen erg enthousiast, maar de euforie ebt op den duur weg. Het is dan zaak om vast te houden aan het systeem dat je hebt opgezet. Probeer op gezette tijden te publiceren en voorkom periodes van droogte. Daarnaast is het zaak problemen tijdig te verhelpen, zodat je voortdurend nieuwe content kunt produceren. Nogmaals, het is belangrijk om een bepaald ritme vast te houden. Wanneer je plotseling geen nieuwe artikelen of video’s meer maakt, dan verliest de klant interesse in je merk. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van content marketing voor jouw bedrijf? Neem dan eens contact op met Team Nijhuis. Deze digitale marketingexperts helpen je graag bij het ontwikkelen van een goede strategie. Surf naar https://teamnijhuis.com/nl/content-marketing/ voor meer informatie.

Content marketing: originele producties

Het is ontzettend belangrijk dat je verschillende soorten content produceert, niet iedere klant is immers op zoek naar hetzelfde. Maak je veel video’s? Ga daar dan vooral mee door, maar probeer af en toe ook een leuk artikel te schrijven. Ook het type artikel dat je schrijft mag verschillen. Het ene moment schrijf je een ‘long read’ over de praktijksituatie in het werkveld, de andere keer schrijf je een ‘cheat sheet’ van één pagina met belangrijkste details over jouw topproduct. Welke content je maakt is helemaal aan jou, maar laat je vooral leiden door wat je doelgroep graag ziet. Een populaire vorm van content marketing, die bij veel klanten goed aanslaat, is het e-book. In een e-book staan belangrijke zaken over jouw bedrijf of product netjes uitgelegd. Een e-book is in de regel tussen de 5 en 25 bladzijdes, maar hier mag je natuurlijk je eigen draai aangeven. De meeste bedrijven produceren elk jaar een aantal van deze boeken, om klanten wat meer informatie te geven over de interne gang van zaken. Dat wordt zeer gewaardeerd!

Kwaliteit in elke productie

Denk tot slot aan de kwaliteit van je producties. In content marketing komen veel specialismen samen; maak dit daarom niet de verantwoordelijkheid van één individu! Wil je goede teksten hebben? Neem dan een ervaren tekstschrijver in dienst. Ben je op zoek naar scherpe video? Kies dan voor een specialist op het gebied van videomontage. Een divers team kan veel bereiken en komt met originele ideeën. Neem mensen aan waar je vertrouwen in hebt en die je bedrijf verder kunnen helpen. Het is belangrijk om niet te besparen op content marketing. Na verloop van tijd betaalt een goede strategie zich dubbel en dwars terug! Lees meer..