Een efficiënt en voordelig CRM systeem nodig?

Als ondernemer vind ik het heel belangrijk dat mijn klanten zich gehoord voelen. In eerste instantie hield ik al mijn klantcontact bij in een spreadsheet, en veel onthield ik ook gewoon. Dat ging lange tijd goed, tot mijn bedrijf flink begon te groeien. Toen kon ik er niet meer onderuit: ik had een CRM systeem nodig. Voor ik bij een bedrijf een CRM systeem kocht, ben ik natuurlijk eerst enkele systemen gaan bekijken. Omdat mijn bedrijf nog steeds niet al te groot was op dat moment, wilde ik een efficiënt en voordelig systeem. Ik had immers geen complete afdeling die CRM voor zijn rekening kon nemen. Ik kwam toen uit bij teamleader, waar ik al voor 25 euro per maand een CRM systeem kon krijgen. Ik heb voor teamleader gekozen omdat ik niet alleen een CRM systeem kreeg, maar ook gebruik kon maken van handige project management software en tijdregistratie software. Optioneel kon ik ook andere functies toevoegen, en tot nu toe is de support uitstekend. Als ik een probleem heb krijg ik altijd snel antwoord, hoewel problemen met de software heel weinig voorkomen. Ik kan andere kleine ondernemers alleen maar aanraden ook voor CRM software van teamleader te kiezen. 

Welke meerwaarde heeft een CRM systeem?

Voor mij heeft een CRM systeem absoluut een toegevoegde waarde. Ik hoef minder te onthouden en kan op elk moment terugvallen op mijn systeem. Ik voer in welk contact ik met een klant heb gehad en welke afspraken er zijn gemaakt. Als ik de afspraak niet meer helder heb, kijk ik gewoon in mijn systeem en zie ik direct wat er moet gebeuren. Dit maakt het ontzettend eenvoudig afspraken na te komen met klanten. Dat is immers toch het belangrijkst als je een eigen bedrijf hebt: het maken van goede afspraken en deze nakomen. Dat zorgt voor tevreden klanten. In mijn business is het belangrijk dat de klant zich tevreden voelt. Ik heb altijd al de nadruk gelegd op klantcontact binnen mijn bedrijf, en met dit CRM systeem van teamleader doe ik dat nog steeds. Het is alleen een stuk eenvoudiger geworden. Met teamleader kun je meer dan alleen CRM. De volgende opties zijn ook beschikbaar:

  • facturatie
  • tijdregistratie
  • support tickets
  • project management

Het gebruik van support tickets is bijvoorbeeld handig voor IT-bedrijven die support aanbieden. Zelf gebruik ik bijna alle functies die teamleader.be aanbiedt, omdat ik het prettig vind met één programma te werken. Dat scheelt me tijd en maakt voor mij dit programma nog efficiënter. Elke klant krijgt cloudopslag en kan het systeem gewoon integreren met bestaande programma’s zoals Microsoft 365, waar bijna elke ondernemer wel mee werkt. Wat dat betreft is dit CRM systeem een echt doordacht programma, waar een ondernemer duidelijk iets aan heeft. 

Starten met teamleader

Benieuwd naar de mogelijkheden van het CRM systeem van teamleader voor jouw onderneming? Dat kan ik me voorstellen. Ik ben begonnen met een proefversie en was hier zo enthousiast over dat ik direct overgestapt ben op de betaalde versie. Deze wordt eens per jaar gefactureerd, waardoor ik slechts 25 euro per maand betaal. Je kunt ook kiezen voor een maandelijkse betaling, waarbij het totale jaarbedrag iets hoger uitvalt.